طراحی سایت مطابق استانداردهای سال ۲۰۲۳

طراحی سایت مطابق استانداردهای سال ۲۰۲۳

گاهی اوقات افراد تصور می‌کنند که طراحی سایت فقط با برنامه نویسی قابل اجراست این در حالی است که وب نه تنها به برنامه نویسی محدود نمی‌شود بلکه رعایت نکات کلیدی و کوچک است که وب سایت را به موفقیت می‌رساند. شما هر کسب و کاری هم که داشته باشید به مکانی مانند یک دفتر، مغازه یا فروشگاه نیاز پیدا خواهید کرد تا از طریق آن خدماتتان را به مشتری‌های خود عرضه کنید.
در کسب و کارهای دیجیتال داشتن یک وبسایت خوب و معتبر مثل داشتن دفتر و مغازه عمل کرده و بستری در دنیای آنلاین برای شما فراهم میاورد تا از طریق آن خدمات و محصولات خودتان را به کاربران معرفی کنید.

چرا باید سایت داشته باشیم؟

طراحی سایت تاثیر بسزایی در دیده شدن کسب و کارتان خواهد داشت اما گاهی این سؤالات در ذهن مخاطب به وجود میاید که هدف از داشتن وب‌سایت چیست؟ و چرا باید سایت داشته باشیم؟ در ادامه مواردی که به این سؤالات پاسخ خواهند داد را بررسی خواهیم کرد.

  • ایجاد روابط جدید
  • جذب مشتریان جدید
  • گسترش روش‌های تبلیغاتی
  • با کمک وب‌سایت دیده شوید
  • با داشتن سایت، شما یک رسانه دارید
  • فعالیت بدون محدودیت زمانی و مکانی

ویژگی یک سایت خوب کدام است؟

برای پیشرفت در کسب و کارتان باید بر روی نام تجاری خود سرمایه ‌گذاری کنید. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و گسترش دنیای دیجیتال، داشتن وب سایت و فعالیت در فضای اینترنت کمک زیادی به دیده شدن کسب و کار شما خواهد کرد. در ادامه تعدادی از ویژگی یک سایت خوب را نام خواهیم برد.

  • داشتن نقشه راه درست و منطقی
  • انتشار اطلاعات مرتبط با کسب‌وکار
  • قرار دادن اطلاعات تماس در سایت
  • داشتن رابط کاربری جذاب و در عین حال ساده
  • برقراری امنیت سایت
  • درج لینک‌های شبکه‌های اجتماعی در سایت
  • ریسپانسیو بودن وب سایت
  • پاسخ به سؤالات متداول
  • اختصاص یک فضای میزبانی خوب و مناسب

برقراری امنیت در وب‌سایت

برقراری امنیت وب‌سایت اهمیت زیادی دارد. اگر شما صاحب یک سایت فروشگاهی هستید باید با گواهی‌هایی مثل ssl امنیت سایتتان را بالا ببرید. این امکان ارتباط بین شما و مشتریان شما را رمزگذاری می‌کند تا ترس شما و مخاطبانتان را نسبت به ثبت اطلاعات از بین ببرد. به این نکته توجه داشته باشید که سرقت هویت در فضای اینترنت زیاد بسیار بالاست بنابراین باید امینت سایت خود را جدی بگیرید.

سامانه پیامکی

پنل اس ام اس در حقیقت همان سامانه پیامکی است. برای داشتن سامانه پیامکی در وب سایت خود به منظور دریافت پیام کاربران و پاسخگویی به آن‌ها باید با شرکت‌هایی که زیر مجموعه مخابرات هستند قرارداد ببندید. این شرکت‌ها عموماً یک نام کاربری و کلمه عبور در اختیار شما قرار می‌دهند که با استفاده از آن می‌توانید وارد سامانه شخصی خود شوید و با کاربران تعامل داشته باشید. سامانه‌های ارسال پیامک علاوه بر قابلیت ارسال و دریافت معمولاً امکانات اضافه‌تری مثل مسابقه پیامکی، نظر سنجی پیامکی و … را در اختیارتان قرار می‌دهند.

برقراری امنیت در وب‌سایت

برقراری امنیت در وب‌سایت

طراحی رسپانسیو چیست؟

طراحی ریسپانسیو یا واکنش‌گرا، قسمتی از فرایند طراحی سایت به شمار می‌رود وب‌سایت را با ابعاد دستگاه‌های مختلف هماهنگ می‌سازد و کاربران با هر نمایشگری، این امکان را داند تا به‌راحتی و به‌طور کامل وب‌سایت را بررسی کنند. امروزه اکثر کاربران با دستگاه‌های متفاوتی مثل موبایل، تبلت، لپ‌تاپ و… از اینترنت استفاده می‌کنند؛ بنابراین طراحی صفحات باید به صورتی باشد که کاربر در زمان استفاده نیازی به اسکرول یا زوم نداشته باشد و کاربر وب سایت را کاملاً هماهنگ با سایز دستگاهی که در حال استفاده از آن است ببیند.

طراحی مدرن و بروز

طراحی سایت از گذشته تا به امروز تغییرات زیادی داشته و دیگر نمی‌توان اثری از سایت‌های شلوغ و کند پیدا کنید و اگر هم پیدا شود مردم دیگر علاقه‌ای به بازدید از آن‌ها ندارند. همان‌طور که قابل مشاهده است زندگی انسان‌ها رفته رفته به سمت مدرنیته شدن در حرکت است و به طراحی‌های ساده یا به اصطلاح مینیمال نزدیک‌تر می‌شود. طراحی وب‌سایت نیز از این قضیه مستثنا نیست؛ بنابراین در زمان طراحی سایت برای کسب و کارتان این مورد را فراموش نکنید.

قیمت مناسب طراحی سایت

اگر قصد دارید برای کسب و کار یا خدماتی که ارائه می‌دهید وب سایتی داشته باشید و به دنبال انجام شدن این کار با قیمت مناسب هستید. همکاران ما اینجا هستند تا در مورد قیمت طراحی سایت به شما مشاوره دهند؛ بنابراین در صورت به وجود آمدن هرگونه سؤال با ما در ارتباط باشید.

اهمیت پشتیبانی فنی در وب‌سایت

با گسترش اینترنت و پیشرفت کسب و کارهای دیجیتال از جمله سایت‌ها، بعد از طراحی، خدمات پشتیبانی و نگهداری سایت از مهم‌ترین فاکتور به شمار می‌رود و در هر شغل و صنعتی رفتار صاحبان کسب و کار برای مردم از اهمیت بالایی برخوردار است. از جمله این رفتارها می‌توان به کیفیت بالا و سرعت پشتیبانی سایت اشاره کرد که وجودشان مشتریان را دلگرم کرده و به آن‌ها حس امنیت می‌دهد.

وجود درگاه بانکی در سایت چه اهمیتی دارد

شاید برای شما هم این سؤال به وجود آمده باشد که داشتن درگاه بانکی در وب‌سایت به چه اندازه به صاحبان کسب و کار کمک می‌کند؟ در پاسخ به این سؤال باید بگوییم که یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های سایت‌های موفق، انتقال و دریافت پول از مبانی قانونی و رسمی کشور است که علاوه بر آسان‌تر کردن مبادلات، به پولی که بین خریدار و فروشنده مبادله میشود و کسب و کار آنلاین اعتبار زیادی بخشیده و حس خریدی مطمئن را در خریدار به وجود میاورد.

نماد اعتماد چیست

نماد اعتماد به منظور اعتمادسازی کاربران در زمان مراجعه به فروشگاه‌های اینترنتی و وب‌سایت‌ها کاربرد دارد که توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی به کسب و کارهای مجازی ارائه می‌شود. این نماد با هدف ساماندهی، احراز هویت و صلاحیت کسب و کارهای اینترنتی در اختیار صاحبان کسب و کار قرار داده می‌شود.

کلام آخر

طراحی سایت در سال ۲۰۲۳ با تغییرات چشمگیری رو به رو شده است. ما در این مقاله قصد داشتیم طراحی سایت مطابق استانداردهای سال ۲۰۲۳ و نکات مهم در زمان طراحی وبسایت را بررسی کرده و به سؤالات احتمالی شما در این زمینه پاسخ دهیم. امیدواریم این مطالب برای شما مفید بوده باشد. در صورت وجود هرگونه سؤالی در این زمینه با همکاران ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *